Terrerosi buruzko azterlanak

Egilea:
Pedro Álvarez de Miranda
Erreferentzia:
Esteban de Terreros y Pando : vizcaíno, polígrafo y jesuita : III Centenario, 1707-2007 / Instituto de Estudios Vascos, Bilbao, Universidad de Deusto, 2008

Terrerosen lanak, orokorrean, eta bereziki bere hiztegiak, benetako egitandi lexikografikoa osatzen du, eta hortik artikuluaren izena. Bertan, argitalpenaren gorabeherez aparte autorearen bizitzaren isla direnak , teknika, zientzia, arte eta lanbideetako terminoen erreskate-lan neketsua azaltzen da ere bai. Baina hemen azaleratzen den hiztegiaren meritua ez datza  bakarrik bere garaiko hiztegi akademikoan zetozen baino 18.000 hitz gehiago barne sartzean, baita egilea zuzentzen duen  eta lana gailentzen duen hausnarketa filologiko sakonean. Ez da ahaztu behar hitzen tratamendua, batik bat, Esteban de Terrerosek egindako definizioen zehaztasuna eta originaltasuna.